امام حسین (علیه السلام):افراد جامعه بنده و تابع دنیا هستند و مذهب، بازیچه زبانشان گردیده است و براى إمرار معاش خود، دین را محور قرار داده اند ـ و سنگ اسلام را به سینه مى زنند . پس اگر بلائى همانند خطر ـ مقام و ریاست، جان، مال، فرزند و موقعیّت، … ـ انسان را تهدید کند، خواهى دید که دین داران واقعى کمیاب خواهند شد.
منو اصلی
اخلاق اینترنتی نوجوانان: درک تفاوت های جمعیت شناختی
اخلاق اینترنتی نوجوانان: درک تفاوت های جمعیت شناختی تاریخ ثبت : 1393/04/14
طبقه بندي : ,25,38,
عنوان مقاله : اخلاق اینترنتی نوجوانان: درک تفاوت های جمعیت شناختی
خلاصه مقاله : Internet ethics of adolescents: Understanding demographic differences ویلفرد دبلیو. اف. لوو آلن اچ. کی. یون نسل حاضر از نوجوانان که از آنها به عنوان اهالی دیجیتال یاد می شود، نسبت به گذشته دسترسی بیشتر به اطلاعات دارند و از اطلاعات بیشتر استفاده می کنند. با این وجود نسبت به گذشته در مواجهه با تصمیم گیری های اخلاقی در خطر بیشتری قرار دارند زیرا دانش و تجربه ضروری را برای تشخیص و تصمیم گیری درست در اختیار ندارند. این مطالعه تأثیر متغیر های جمعیت شناختی جنسیتی و شرایط اقتصادی- اجتماعی (SES) را بر روی اخلاق اینترنتی در مورد 825 دانش آموز مقطع دوم متوسطه (کلاس هشتم) در بازه سنی 11 تا 16 سال را در هنگ کنگ، مورد بررسی قرار می دهد. سه رفتار غیر اخلاقی یعنی، اعمال غیر مجاز (UNAC)، اعتیاد به اینترنت (INST) و سرقت ادبی (PLAG) ، مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که دانش آموزان پسر گرایش بیشتری به رفتار های غیر اخلاقی نسبت به دانش آموزان دختر داشتند. نتایج همچنین نشان داد که دانش آموزان خانواده هایی با سطح پایین اقتصادی- اجتماعی تمایل بیشتری به رفتارهای غیر اخلاقی نسبت به دانش آموزانی از خانواده هایی با سطح بالای اقتصادی- اجتماعی داشتند. استدلال هایی برای محققان و معلمان با اشاره به مدل چهار جزئی رفتار اخلاقی مورد بحث قرار می گیرد که به طور گسترده برای توضیح فرآیندهای داخلی روانی از جمله حساسیت اخلاقی، قضاوت اخلاقی، انگیزه اخلاقی و پیاده سازی آن که به طور معمول در تمام اعمال اخلاقی یافت می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. Wilfred W.F. Lau Allan H.K. Yuen The current generation of adolescents, who are generally described as digital natives, have greater access to and are greater consumers of information than previous generations. However, adolescents are notably at-risk when they are confronted with ethical decisions since they may lack the necessary knowledge and experiences to discern and make the right decisions. This study investigated how the demographic variables of gender and socio-economic status (SES) influence the internet ethics of 825 Secondary 2 (Grade 8) students aged 11 to 16 in Hong Kong. Three unethical behaviours, namely, unauthorised acts (UNAC), internet stickiness (INST), and plagiarism (PLAG) were examined. Results revealed that male students tended to engage in more unethical behaviours than did female students. Also, students from low SES families tended to behave more unethically than did students from high SES families. Implications for educators and researchers are discussed with reference to the four component model of moral behaviour, which has been widely used to articulate internal psychological processes including moral sensitivity, moral judgement, moral motivation, and implementation that are commonly found in all moral acts.
فایل مقاله : دانلود فايل
تعداد نمایش : 1135 <<بازگشت

كليه حقوق اطلاعات و مطالب اين سايت محفوظ و متعلق به سایت ایران اخلاق می باشد